K.E.J.A.D.I.A.N semalam

Bismillah...
Hari ni nak story ckEt tEntang kEjadian yang tElah bErlaku pEtang sEmalam.

Pada jam lebih kurang 2.30 p.m kami sEmua tElah dikEjutkan dEngan dEringan locEng amaran kEbakaran...aku yang pada masa tu tEngan draft surat boss aku.tErkEjut gak..tapi sEmua orang tak panik pun..tu yang cam pElik ckEt...sEbab diorang ingat locEng tu rosak atau ada orang main...rupE2 nya ada kEbakaran bErlaku kat tingkat 7..kalau la api tu bEsar surE ramai yang rEntung sEbab sEmua bErlEnggang kangkung jE..manE tak nya aku sEndiri pun sEmpat lagi packing barang2 dan bawak handbag sumE baru turun..hihi dah bErlaku baru ku sEdar apa yang aku buat sEmalam tu bolEh mEmbahayakan nyawa ku..ahax..
trok tol ko ni ross
dah la bangunan office aku tu kayu..16 tingkat kayu ..banyak karpet dan perabot kayu ...
bahaya tol la...
kEbakaran tu bErlaku disEbabkan Litar pintas ..
bEbErapa minit kEmudian 2 buah kErEta bomba datang bErlumba2..hihi
alhamdulillah..kEbakaran kEcik je dan litar pintas tu pun tak tErok...

PETANG

pada pEtang sEmalam plak adE lagi satu bEnda yang nak jadi ..huhu..hari yang kurang bErnasib baik..pEtang sEmalam aku balik kEjE awal sEbab by ambik awal dia nak main badminton..
aku mEmang sukE balik awal..
dalam kEpala planning nak tido..tido..tido
dah balik... aku pun
...
BUM
atas katil dan mulE mElElapkan mata
jam 5.00 p.m..aku sEt alarm 6.40 p.m nak bangun mandi
sEdang ku diulik mimpi..
pandai la nak sEdapkan cErita..tido sEkEjap mana adE mimpi..tipu..
Cik HonEy goyang2 badan ku
"Ross, bangun...adE gEmpa bumi, kitE nak turun bawah kE tak ni? tapi sumE orang dah turun"
"Hah?...gEmpa bumi"
tErkEzut gak aku..
klakar gak cik honEy ni, bolEh kE plak konfius nak turun kE tidak..hihii
"Eh, jom..jom..moh lE kitE turun..bahaya ni"
aku pun salin baju dan sambar tudung tErjun la tangga dari tingkat 8...
lEpas lEbih kurang 30 minit rasE lEnguh gak la montot dok kat batu longkang kat bawah tu
kami pun naik la balik kE rumah...
pastu aku bukak TV mEmang kompom la adE gEmpa bumi kuat bErukuran 7.09 pada skala ritchtEr kat sElatan sumatEra, indonEsia
sEkali lagi aku bErsyukur sEbab tak dE papE yang buruk bErlaku pada diriku
amin..


p/s : Marilah kita sEmua bErdoa ke hadrat ilahi agar kita dijauhkan dari bencana alam sEpErti ini..kEsian tEngok nEgara jiran kita IndonEsia yang musnah tEruk akibat gEmpa bumi ni...ramai nyawa yang tErkorban...takziah buat kEluarga mErEka...

16 comments:

kuina said...

syukur.. bencana itu tidak menimpa kita tp gegaran tetap terasa...

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

Kejadian Alam seperti bencana dll semuanya bersebab. Manusia kekadang lupa, kesilapan itu dari kesilapan diri dan menuduh ianya salah alam.. Berbuat baiklah pada bumi moga sejahtera hidup kita dan generasi kelak...kitalah memulakan "kebaikan" untuk generasi mengekorinya ..

Mawar_berduri said...

cik Ina : bersyukur..amin

Mawar_berduri said...

azriey Sinar: Betul tu..setuju..setuju..

mamai said...

syukur tiada kecelakaan yang eruk berlaku...tapi kita harus berhati-hati selalu

si kosong said...

bersyukur..sb xde apa2 jadi..tp doakan jugak mereka2 yang terliba tu supaya selamat

CuTeMiUt78 said...

alhamdulilah tak terjadi apa2 kan.

emm kat sini pun terasa gak gegarnya

Cik Skaf said...

salam kenal. Alhamdulilalh, setakat ini kita masih selamat lagi dari bencana gempa bumi ini. namun gegarannya tempias pada kita. Mohon Allah lindungi kita semua.

Che' Pit said...

uiks, yg sorg duk blur, tanya nak turun ke tak..

yg sorang siap nak tukar baju bagai.. hmm korg ni..

hmm nasib baiklah tak sampai runtuh bangunan tu.. kalu tak, tak tahulah mcm ne korg..

DaliaLiyana said...

syukur alhamdulillah...
Moga kite semua dilindunginNYA...amin

||| PöJìé PööH ||| said...

Ohhh trasa gak ek..
Pojie kat opis nih panic jap budak2 opis..
Huhuhu!!

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak Karamu

Mawar_berduri said...

mamai : btol tu ..kita kena berhati2 sebab malang tak berbau ..hihihi

Mawar_berduri said...

si kosong : yup, kat indon pun ramai saudara2 islam...ape salahnya klau kita doakan mereka...

Cutemiut : terasa jugak ye? kuat jugak kan..Mawar tido tak de la rase ..hihihi

Cik Skaf : hai, terima kasih ye lawat blog ni..haah, Semoga allah sentiasa lindungi kita semua..amin

Mawar_berduri said...

CP : tu la pasal..bahaya btol..alhamdulillah tak de pape..lpas ni kna lebih berhati2..

Daliyana :hai dear, Thanks ya lawat blog Mawar.. alhamdulillah... amin....

Pojie : haah, terasa..Rumah Mawar dah le tingkat 8, tinggi jugak tu...Mawar yang tido panic gak la walau pun tak rase gegaran tu..ahax

Pak Karamu : Terima kasih sudi ziarah....selalu2 la ziarah lagi ye ... :)

Alimaz-Kembara Terasing said...

alhamdulillah semua selamat ...semoga kita semua terus dilindungi...