Bila lelaki merajuk ...

السلام عليكم
Bismillah...
pagi Jumaat yang mulia ni...
saje nak tanya korang la..agak-agak...antara lelaki dan perempuan ...
yang mana lagi kuat merajuk????

tapi rasenya majoriti jawapannya ialah : PEREMPUAN
tapi ade jugak lelaki yang merajuk...yelah..
diorang pun manusia biasa yang dianugerahkan perasaan kan ?

antara sebab lelaki merajuk :

Pada kebiasaannya, lelaki merajuk disebabkan berlakunya perselisihan faham di antara dia dengan pasangannya. Perselisihan faham ini menyebabkan si dia tidak berpuas hati dan dia mengambil keputusan untuk membawa diri (merajuk) dan mendiamkan diri dengan tidak membalas mesej atau mengangkat call.

tapi ade jugak merajuk sebab
lambat bukak pintu bila dia balik rumah...

sebab dia bercerita ..tapi kita buat macam tak berapa nak layan ...
"dia nak kita duduk layan cerita dia yang kadang-kadang tak kena ngan jiwa wanita nih..dahtu kerja rumah banyak plak tu..nak lipat kain, basuh pinggan lagi...." hish PhotobucketPhotobucket....

sebab dia konon macam tolong kita...sekali apa yang dia buat rupanya menambah kerja kita..lalu orang sedang kelam kabut akan cakap " You jgan la buat air tu ...abis tumpah milo sume..biar ai buat karang ...you pi dok tengok tv "
terus majuk....sentap ..buat muke moncong yang sgt chomel.....hahahahhahahaha



jadi ni antara tips untuk pujuk...
sumber

1. Terangkan perkara sebenar
Adalah lebih mudah berkata benar dari berdusta. Ceritakan kepada si Dia apa yang berlaku pada anda dan tanya pada si Dia kenapa dia merajuk. Berterus teranglah (baca tentang 5 Tips Dalam Berpasangan) dalam perhubungan anda. Janganlah berselindung. Dengan mengwujudkan budaya bertanya dan berkata benar ini, dapat mengeratkan perhubungan kerana, anda mengambil berat si Dia. Ini juga bermaksud anda menunjukkan bahawa anda menyayangi dia.


2. Bertolak ansurlah dan bijak dalam membuat keputusan
Memang sukar untuk kita bertolak ansur tetapi tidak bermakna kita kalah sekiranya kita mengalah. Dalam situasi sebegini, anda haruslah bijak dalam membuat sesuatu keputusan. Sekiranya si Dia merajuk dan anda tidak berjaya memujuknya, gunakan gaya anda yang tersendiri dalam memujuk hatinya. Dengan ini, anda kelihatan bijak dalam membuat keputusan.

rasanya no.1 dan 2 ni the best solution ....

3. Ucapkan kata-kata "manis"
Manis tidak semestinya manis bukan? Ketika si Dia tengah merajuk, cuba anda bergurau senda dengan dia dengan menggelarkan si Dia, "bucuk", "comot", "manje" dan sebagainya. Dalam pada itu, selit-selitkan ayat-ayat power anda dalam perbualan tetapi masih mengekalkan perkataan-perkataan manis seperti yang saya sebutkan tadi. Adalah amat kelakar bagi saya sehinggakan saya pun sedang tersengih pada ketika ini. ;))

alolollolololo...meh tomei..tomei..mucuk2.....
sorry la ai tak sengaja termarah you la cayunk ...
gna ayat ni sure trus baik taw ...hahahha


4. Nyanyikan lagu buatnya
Ha...tips ini merupakan bagi saya tips yang paling ultimate. Kalau ditanya, berapa ramai yang sanggup nyanyi untuk kekasihnya? Pernah tak anda menyanyikan lagu untuk kekasih anda? Mungkin jawapannya ramai yang mengatakan tidak. Tetapi, saya pernah. Saya tidak berkata bohong. Saya pernah dendangkan lagu kepada kekasih saya. Dan kami siap berkaraoke di dalam phone lagi. Kami berduet bersama-sama. Adakah si Dia akan tersenyum dan ketawa? Sudah pasti ya. Kerana dapat mendengar suara buah hatinya menghiburkan dirinya. Tidakkah ianya menggembirakan? Sudah pasti senyuman terukir di bibirnya.
aduh..tips ni tak koser jugak nak buatnya ...tambaha2 suara buluh betung cam ai nih , kalau suara sedap macam Dato' siti sure ai nyanyikan taw...PhotobucketPhotobucket

Seperti yang saya katakan tadi, tips-tips ini bukanya langkah-langkah tetapi merupakan panduan bagi anda dalam memujuk pasangan anda. Mungkin ada di antara tips ini tidak sesuai dilakukan kepada pasangan anda tetapi tips ini mungkin berjaya membuatkan si Dia tersenyum.kadang-kadang tu bukan merajuk betul sangat pun...merajuk manja-manja je tu ...
jadi

Selamat memujuk ....





6 comments:

Fazleyatul Aini said... Reply Comment

wah kalau camni kene prektis nyanyi hari2
kot pakwe merajuk je kita nyanyi !
lagu negaraku la. hahaha

beautiful_rose said... Reply Comment

ceceh......cik abang sedang merajuk ke? =p

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@Lya Colours hihi..o.k gak ..prektis jgn tak prektis...lagu anak itik tok wi pun sedap jugak...hahahahhaha

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@beautiful_rose tak de lah...ni sesaje je ....tuan john o.k o.k saje...hihi :) :)

BENA said... Reply Comment

EEEEEEEE bena bab pujuk memujuk la FAILED. hehehe

CuTeMiUt78 said... Reply Comment

bila dah berumah tangga ni... nak kena faham la kan... laki2 majuk nak kan perhatian lebih