typical -minded



Bismillah ....

hai semuaa.........
huhuhu...apesal syok semacam je ni ?
lalalalalalalalalala...
semalam cuti ....hari ni baru keje ..jgn jeles :P :P
lagi satu buatkan aku happy coz gambar kawen ...
ala...gambar yang aku kawen haritu ?
hihihi

DAH SIAPPPP.....

tapi ....tak ambik lagi ...deepavali baru nak balik Beruas... :(
nanti kalau gambar tu cantik2...
akan ku tempek banayk2 kat siniiiiiiiiiiiiiiiii ...........

yeaahhhh...


o.k.....back to the topic...
aku heranlah ....orang melayu lah ni ..
yup..melayu macam aku ...
aku melayu bukan Bugis..hak..hak...

ada la sorang kawan ni ...best friends jugak la kiranya ...
dia tetiba ade rasa cam nak berubah ....
nak bertudung ...b4 this tak la kiranya ...

tapi kan ..ramai betul manusia yang dok tanya macam-macam kat dia ...
satu ayat yang tak boley blahhh la kiranya pada aku

" Ko mimpi ape boley tetiba pakai tudung ni ??"
"Mimpi dapat hidayah ke???"
"daapt Hidayah macammana?"
Such a typical minded

nak kena mimpi baru boley berubah pada kebaikan ke?

pelik aarghhh ...

kalo orang tu artis o.k la kalo nak tanya ...

dan rasanya tak perlu nak komen banyak2 kalau orang tu dah berubah kan ?
alhamdulillah pun dah memadai ...

"lepas tanggungjawab mak ayah ?"
abis ? kalau bertudung buat benda tak elok pun sama jugak ....tak lepas jugakkan ? "

buatnya org tu meluat ngan kata-kata yang di lontarkan ..
trus dia hilang rasa nak hijrah macammana?
trus rasa macam malu lah tetiba nak pakai tudung?
nanti orang cakap macam-macam ? macammana ?

So..plss....kalau kita nampak kawan kita tu nak berubah kepada kebaikan ...
tak payah nak cakap tanya banyak2
atau cakap macam-macam ...


cakap alhamdulillah pun dah cukup...

T____T






5 comments:

Lya Colours said...

kira baguslah dia nak berubah ke arah kebaikan
kang kalo buat benda x elok, dok ngumpat jugak. orang nak buat benda elok, macam2 soal plak. haishhh

rATu kEBaYA said...

tulah soalan lazim melayukan.. suka nak spekulasi.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Lya Colourstulah...kadang2 orang bercakap tak fikirkan perasaan orang lain

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@rATu kEBaYAtau tak pe ...nak sedapkan cerita..tanya ikot suka dia kan ...ish...

BENA said...

kalau boleh kbagi semnagat lebeh bagus kan sis mawar ? hee ;)