Mengundi

Bismillah....

o.k sekarang ni tengah perang bendera la kiranya kan ?
kat mana-mana pun ade je bendera berkibar-kibar ...
tak kisah lah warna biru, hijau , turquoise ataupun merah ....
tapi sekarang ni itulah yang mewarnai seluruh negara ....

saya tengok ramai orang muda yang tak ambik port pun pasal mengundi...
ade jugak yang dok pong pang sana sini ...dok salahkan itu ini ...
dok berkempen beria-ria tapi sayangnya boleh pulak malas nak mendaftar jadi pengundi?
ait? what for dok kempen beria-ria kan? 


tau tak ape saya nak cakap ? mai baq angg....

RUGI OI JADI RAKYAT MALAYSIA KALAU TAK SUARAKAN HAK KORANG
MEMILIH PEMIMPIN PILIHAN HATI....

masa ni lah kuasa kat tangan rakyat untuk pilih pemimpin kita ...
 tak perlu nak hebahkan satu dOnia ko sokong parti apa...
cukup ngan ko pergi mengundi dan buat pilihan yang bijak untuk masa depan semua generasi ....
zip mulut pi pangkah diam-diam saja.....
x yah gadoh-gadoh...demonstrasi sume tu...buat penat jaaaa.....
merugikan duit, melumpuhkan ekonomi dan nampak "huduh" tak elok la kat mata negara luar ...

fikir masak-masak...tengok kebaikan dan keburukan ...
pastu nilai apa yang kita dapat kalau kita pilih parti I...
kalau pilih yang II pulak apa kelebihan nya ...
jangan pilih ikut perasaan...jangan terlalu taksub...
pilih untuk keselesaan dan kepentingan semua....
fikir guna logik akal ....jangan fikir yang tak logik....
janji pong-pang...pong-pang tapi tak terlaksana tarakkk guna jugak ...

pergh... bukan main lagi ahkak kan? 
bukan apa...saje je nak bgtau ni dari sudut pandangan mata saya lah...

yang penting ingat 
UNDI ANDA ADALAH RAHSIA 
tak perlu nak bgtau semua orang ...
ni pun bagus untuk elakkan perselisihan faham ... 
walau apa pun pilihan kita ...
kita tetap geng 

Sekian..


eh lupa..nak bgtau Arleez.....saya tak boleh nak komen kat blog kamu...
dah banyak kali tak boleh......tapi ni baru teringat nak bagitau ....


3 comments:

Sara Lynn said...
This comment has been removed by a blog administrator.
♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...
This comment has been removed by the author.
LYAfrina said...

hehe...
apa2 pon undian anda adalah rahsia...

Kuala Gandah Elephant Sanctuary

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Hai Korang ...gigih mokcik curi masa nak hapdet cerita kali ni #suscuba hihihi  takut terlepas d...