kalau SAYA marah.....??????


Tahukah anda...
Setiap manusia yang ada kat muke bumi ni misti pernah marah ?
misti la kan ?
jangan tak ngaku plak
ade ke yang tak pernah marah ?
mmm...musykil gak ?
rasenya tak de kot ?
cume bezanya orang yang dapat kawal kemarahannya
dan yang tak dapat nak kawal ...

aku ...kalau marah ??...mmmmm.....
tak de la jadi incredible hulk plak ? ganas sgt tu ...hihi

aku ?
memang terus diam...
malas nak cakap bnyak ngan orang yang aku marah tu
kalau cakap karang ade yang bertambah trok jadinya
tapi kalau ade orang lain yang nak dengar marah aku tu...
memang aku bebel?...hahahah
Kuat bebel ? tak la...siket je ....hihihihi

kalau sangat marah ....

aku? menangis ? hahahhaha...kuat nangis...adui..nak wat macammane?
dah semulajadi macam tu ....

tadi aku dengar radio ade yang bile sangat marah :

dia lempang adik dia sampai masuk bawah sinki

ade yang kejar scandal suami dia ngan kete pastu siap blocking kete minah tu
pastu DUSH ...kena lempang ...garangnya ..huhu

ade yang bile marah...dia makan+makan+makan+makan = kembang jadinya

ade yang bawak kete laju2

...macam2 kan ? ...korang macammane plak ?










tapi bila marah jangan biarkan perasaan marah tu menguasai kita,
tapi kita yang perlu menguasainya .......nak doa ? ada kat sini



21 comments:

shidah said...

hahha.. kita lau marah kita tido.. sbb baik kita diam dr bising2.. hahhaa.. ok x 2..?

Mawar_berduri said...

Shidah : Tido pun best kan ? stuju2...hihi

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe marah awe nages...huhuh...tapi jarang marah sebab kalu awe marah..awe balik kene marah

Mawar_berduri said...

@ Nur Hawa Moh Zin : same ar kite ...hihi

Idda Hashim said...

skrg ni tgh marah, hahaha
bila marah, sy terus pe ke internet, lepak dpn internet sampai berjam..

Mawar_berduri said...

Idda : hihihihi.....lepak dan berblogwalking kan ? hihi ..bagus2

LyNn HaMzAh said...

kalau saya marah saya akan tido dan mengasingkan diri...sebab kalau dilayankan mahu jadi kacau bilau nanti...

Mawar_berduri said...

LyNn : btol tu...karang lagi panjang jadinya...hihi :) thanks sudi komen

ASSILA. said...

kalau mrh ngan org diam jee. mls nak ckp ngan org tu dah.

blueCITY® said...

salam,


akak dulu2 pernah juga marah terutama pada adik2, niat di hati cuma utk mendidik. alhamdulillah, mereka tetap juga respek dan tahu kenapa mereka dimarahi dulu2 .

pernah dengar,
lelaki yg baik ialah lelaki yang mampu mengawal amarahnya.

so, begitu juga lah semua org kot. berdiam adalah lebih baik...

semoga sihat dan di rahmati allah swt selalu. amin

Mawar_berduri said...

Assila : terima kasih singgah dan komen, ramai jugak kan yang bile marah diamkan diri ..huhu

Mawar_berduri said...
This comment has been removed by the author.
Mawar_berduri said...

@sis BlueCity : Marah kat adik2 tu tak pe kan akak...
tukan untuk kebaikan ...beruntung adik2 akak ...huhu

Semoga akak pun sihat dan sentiasa dalam lindunganNya ...amin

velasrizal said...

i tumbuk bantal sampai lembik..

FDI Malaysia Catatkan Penurunan ?

Mawar_berduri said...

velasrizal : seb baik tumbuk bantal..xpe...xpe...jangan tumbuk orang sudah...hihi

Thanks for dropping by :)

khalidahmacambaguss~O_o said...

kalu marah saye tido...haha...

Hariz said...

Saya x pernah marah :P
cute x?
hehehe

New Entry Prof-Hariz
Ingat! ! ! Untuk Hidup

CHEGU ALONG said...

jgn marah2..nanti cepat tua..

nak makan free?? klik http://mizsxfile.blogspot.com/2010/07/makan-free.html

mamai said...

tak salah marah tapi kena kawal juga marah tu takut buruk akibatnya

GADIS COMEL said...

kalo terlampau marah, mulut rasa menggeletar je sebab nak maki hamun org tu tak boleh,tahan dalam hati

..::..ein..::.. said...

dulu klo ein dh geram sgt, or marah kat adik2, mmg kena la dgn ein..tapi skrg, ein nangis je la..tu je cara yg terbaik yg ein blh buat...nangis sampai tertido