Kisah hidup Kaktusa Labola Al-Jawari

Tersebutlah kisah disebuah jajahan
Dinamakan "Diatas almari"
terdengar rungutan dari Cik Kaktusa
yang telah hampir dua bulan bermastautin di atas almari failku......

Sungguh kasihan melihat beliau
kesejukan berseorangan
(almaklumlah aircond kat opisku ni mak ai...punye la sejuk sejak minggu lpas)

pastu..tetiba semalam....
aku "dapat" carikan teman buat Cik Kaktusa

( hari Selasa aritu Mr.SinC pegi Cameron, dan pagi rabu ...mase hantar aku g keje dia bagi sepokok sepasu cactus utk ku ...hihi..cam tau2 je Cik Kaktusa ku itu tak de kawan... tapi....pastu aku cakap kat Mr.SinC...kedekut lah..beli satu je?...
mau dalam hati dia cakap..."Seb baik ingat gak nak beli.....kalau tak beli lansung baru tau "...ahaxxx

http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com

Jadi...aku pun ...meletakkan mereka berdekat-dekatan....
supaya berkenal-kenalan

Tengahari tadi...Mr.SinC datang Office nak hantar barang
yang aku tertinggal pagi tadi sebenarnya.....
tak abis nak susahkan beliau....tak sengaja..terlupa laaa...
dan tak semena-mena...
dia menghulurkan satu lagi bungkusan plastik ...berisi sepasu kaktus lagi...
jadi 2+1 = 3

Kini Cik Kaktusa Labola Al-Jawari ku tak kesunyian lagi.....



-Tamat-






Memang bosan hidup bersendirian ~




9 comments:

Lya Colours said...

dulu rajin gak bela kaktus ni
lama2 dah malas, ntah ke mana la kaktus2
kene buang agaknye
huhu

Mawar_berduri said...

Lya, Nape buang? bagi la kat sy, boleh buat kawan Cik Kaktusa Labola sekeluarga...hihi

beautiful_rose said...

i like kaktus...
dulu mse ayah keje kt cameron slalu beli =)

Catwoman said...

Salam Dik...

Kaktus tajam.....byk duri2nya.
Jika t`tusuk, pedihnya hingga b`darah.

Akak "kureng" gemar dgn kaktus....

:)

Mawar_berduri said...

Rose Cantik : ..cactus i 2 dr Cameron 1 bli kt KL je..hihi

Mawar_berduri said...

Sis Catwoman : btol tu akak...duri dia memang tajam.... duri halus2 plak tu .. :(

dotblogspotdotkom said...

tikus makan kektus kat office nih.... agaknye sedap kot rasa kektus nih... huhuhu

Mawar_berduri said...

Ha? tikus makan cactus? wo...bahaya...bahay......

adianiez AIDA said...

aida suka kaktus. kat umah ada lebih dari 10...