Foodie - Ruoka for Finland word

Bismillah

alahai sedih juga nak buat entry bilamana bahan yang ngko ada cuma MAKANAN
huhuhu - gelak sambil muncung mulut jelahhh
kalau siapa yang kenal saya ...the word maybe 
"Oh.. no wonder laaa" 
hahahahhaha kannn? xpe saya tak marah pun 
nak ambil hati saya senang je...only food..tak perlu emas , permata...
haishh mudah nye ...mih..mih
tapi bila umur pun dah makin meningkat ..saya pun selalu fikir untuk 
tukar sikit kesukaan saya tu ...MAKANAN tetap saya nak ..tapi kena pilih sikit laaaa
untuk kebaikan di masa akan datang 

Your diet is a bank account. Good food choices are good investments.
Bethenny Frankel
jadi "konon" nak kurangkan karbo ....bukan fully atkins..
tak terdaya rasanya...jadi saay cuba tukar b'fast dan lunch saya 


 cuba makan sayur dan protein....tapi masih ada masalah--> oily yang susah nak avoid 
tapi tak pe kena slow-slow 
saya cuma makan malam sebelum 8.00 malam nasi ...
sebab kena teman Tn.John makan kan ? so kita makan nasi masa tu 
gula pun saya cuba kurangkan ...

 tapi masih lagi enjoy makan ...macam ni weekend pergi ride 
harus ambil b'fast ...so roti telur je jadi pilihan 


 kalau hari bekerja mudah sikit saya nak kontrol dan pilih makanan 
bila weekend kat rumah atau jalan-jalan ..hurrrmmmm 
susah nye la haiiii 

nak maintain healthy food ni susah sebenarnya 
nak-nak mmg dari dulu dah biasa makan apa aje...
harap-harap boleh sedar ...dulu dari 60 KG sekarang dah ....hurmmmmm 
tengok penimbang pun rasa nak lari ...hahahahhaa 


 ini sebab dah lama tak makan megi ketam ...kita buat la megi ketam 
puas makan ...seekor terus untuk satu bowl...hihi 

 ini pengaruh facebook nama nya 
tengok macam happening je video dia..gigih la waze cari kat mana 
berkonsepkan food truck...makan malam santai-santai 
sejujurnya biase je macam beli ayam gunting kat pasar malam tu la rasa dia...
pastu fries sos+mayo ...tapi kalau nak rasa nasi lemak dia boleh try 
yang tu org cakap sedap ...masa kami pergi ni nasi lemak nan hado 

 kisah lama baru nak update..rasanya lepas ni akan ada banyak entry tahun lepas...
bahan tu ada nak update ..tapi hurmm..itulah dia 
dua bulan punya pemalas nak update blog ..sekarang baru dapat tune balik ..hahaha 
walaupun dah lepas rasa sayang pulak tak catat kat blog ni ..nak refer masa akan datang dah xde ...
harap simpan gambar dalam fone..bila dah full...ntah terdelete ..saiyangggg 

Program bersama Ustaz Syamsul Debat 
tengok date kat bawah tu ..hahahah 20 Oktober 2016
best ceramah ustaz ni 
walaupun buat sebelah petang 
memang tak mengantok langsungggg ....asyik gelak 
dan isi ceramah tu memang kena sibijik-sebijik dengan kehidupan seharian 


kalau nak tengok video kat link ni ---> Ceramah Ustaz Syamsul Debat

o.k nanti sambung lagi ...
berkemungkinan besar pasal food lagi...hahha 
Oh Emmm Geee 
:P 


Sekian 


8 comments:

wahida said... Reply Comment

eh banyaknya aku nak komen kali ni...mana satu aku nak komen ni...

1) aku pun sama la dgn ko...tgh try diet..tp bukan atkin la...aku rasa diet atkin tu terlalu kejam...hahaha...

2) jap jap...ni layout baru ke...i like...cantik...kemas...kipidap!

3) aku pun suka ustaz shamsul tu...giler lawak kot dia...dia pernah datang ofis aku..aku mengilai macam apa je kat dewan tu weh...haha...

4) nampaknya aku pun sama dengan ko...banyak citer tahun lepas akan di update tahun ni...hahaha...siapa suruh malas sgt kannnn...

ok dah, itu je nak komen...bila nak datang menara sebelah? eh?

LYAfrina said... Reply Comment

hehe..moga istiqamah ye..
lya mls nok diet2..bedal je semua.. hehe..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said... Reply Comment

jgn risau. kite geng sbb leez pon p'cinta food & dah mula muncul kesedaran utk jaga diet seharian. nk mkn cam org korea. mkn grill2 dgn salad, wat salad wrap. kengkonon la ni.. ha3..

Fazleyatul Aini said... Reply Comment

hoi byk nya komen kak wahida. tetiba hahahah

diet aku yg sentiasa ke laut. so goodbye je la hahaa
eh sedap pulak megi ketam itu lalalala

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@wahida
panjangnya komen ko kak? Hahaha
1. Atkins utk yang kental je..haha
2.hehe nak ambik mood kena tukar header baru..
3.apesal x dtg ritu? Ushaaa jugak kot ko ada kak...

4. Malas tu lumrah..hahaha sbb tu blog ni kdg2 ada kdg2 sepi..hehe

Meh la sini...belanja minum secawan boleh laaa

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@LYAfrinalyab dah kurus....jeles...hahah x yah diet laa

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@ArELeEzchaiyok2 ayuhhhh...hehe

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@Fazleyatul Ainihaaaaaa tu diaa...dan dia komen siap ada 1-2-3 o.k..xpe nanti soh dia dayung ke daratan balik