25 Fakta tentang lelaki - Volume I

::... Gambar sekadar hiasan ...::

wah...tajuk bukan main lagi ....macam la aku ni ade wat kajian tentang lelaki plak ?
hohohoho...tidak ...aku cuma terbaca dalam majalah
so nak share la cket ngan sesape yang tak rajin nak menghabiskan duit beli majalah

kata majalah tu tulis ...ni adalah FAKTA bukan AUTA
tapi aku pun tak tau la sejauh mane faktanyakan?? ......
untuk volume 1.....
aku masukkan 10 je dulu o.k..banyak2 pun tak larat nak bace plak karang


Lelaki tidak sebenarnya tidak sering mencari wanita yang cantik semata-mata untuk dijadikan isteri, sebaliknya lebih selesa memilih yang kemas dan berpesonaliti menarik serta pandai membawa diri
ini untuk isteri ye...bukanla kriteria perempuan simpanan skandal...
kalau yg itu...cantik tu jatuh tempat pertama ye .... pandai la aku ...hahahha


lelaki mampu "Gila bayang" hanya dengan senyuman seorang wanita

Jangan suka bercakap tentang bekas teman lelaki anda dihadapannya. Walaupun dia berlagak cool tetapi dia samgatlah membenci hal tersebut!!
perempuan pon tak suke kot yang ni

Lelaki sanggup melakukan apa saja termasuklah bercakap kuat hanya semata-mata mahu menarik perhatian wanita yang disukai

Lelaki juga menangis !!!
lelaki pun ade hati dan perasaan kot?...mistilah menangis jugakkan ? ..hhuhuhu

Bila lelaki mengatakan "Uuuummmmm" untuk tempoh yg panjang serta sering mengelak saat anda memerlukan pertolongannya!!! itu maknanya, dia cuba menyatakan bahawa dia sebenarnya tidak menyukai anda lebih dari teman !!
silalah faham wahai kaum wanita ....huhu

Apabila lelaki itu mula menyimpan rasa terhadap seorang wanita, maka rasa itu adalah benar meskipun wanita itu tidak cantik dimata orang lain.
jadi tak perlulah ckp ayat sengal seperti --> "betul ke awak nakkan saya yang tak cantik ni ?"
..nono..tak perlu


Saat lelaki kononnya meminta anda meninggalkannya atau mahukan masa bersendiri, sebenarnya dia mahu anda terus disisinya sambil cuba mendengar masalah yang dihadapinya.
jangan wat tak faham plak atau terlalu lurus bendul trus bla tinggalkan dia .. hihihihihi

Lelaki tidak seperti wanita. memang la tak same...aduyai ...Mereka sukar untuk meletakkan impian dan harapan yang terlalu tinggi untuk dicapai.
kalau perempuan banyak berangan kot ? excited dan terlalu ikot persaan.... :P

Bila seorang wanita menolak ajakan seorang lelaki dengan mengatakan "tidak" bagi lelaki, wanita itu hanya mengatakan "Cuba lagi esok" !!! ...
tapi kalau berbulan-bulan cakap tidak ... tu maknanya memang perempuan tu tak suke diganggu lagi dah kot ?...hak..hak..






9 comments:

blueCITY® said...

salam mawar,

sihat ke dik?
akak mmg byk prob lately
hukhuk...

huhu
lelaki2 mmg begitu memang begini
so,
layan jer la
huhuhu

Lya Colours said...

wah byk fakta2 berguna ni
hihihii

Huj@n said...

fakta best nih..haha

Mawar_berduri said...

Salam Sis Biru,
Saye alhamdulillah chat ...
yeke ??..xpe....hidup akan lebih mencabar ble ade masalah..hihihi



Lya : take note ye ape yang patot ...hihi

Mawar_berduri said...

Hujan : kalau best simpan la...hihi..lalallalala

makdara terdiva said...

menarik!..

sume tu tepat belaka..dan dah terkena kt batang idong sendiri.. :)

beautiful_rose said...

hurmm...aku peneng dgn karenah itu.

||| PöJìé PööH ||| said...

Ada kebenarannya...
Hehehe, hi Mawar!

Love,
PojiePooh Abdullah

zan-xray said...

syoknya baca fakta tentang lelaki ni..
suka suka