biar bodoh tak pandai tapi jangan biadap


AMARAN : ENTRY INI BERUNSUR EMOSI YANG TAK TERKAWAL.

Aduyai....awal pagi lagi dah hangin ...
haish... tak elok sebenarnya marah pagi2 ni....
karang sempit plak pintu rezeki
tapi nak wat cammane.....dah orang nak buat kita marah kan ?

xtau la memang patut marah atau aku yang emo ?
ceritanya begini ..
macam biase seawal 6.30 aku dah kuar nak pg kerja ...
pastu sampai kat satu traffic light ni ...
traffic light tu MERAH ye....
so bnyk la kereta yang stop kat ctu ...aku pun memang stop kat ctu ..
memang aku elakkan langgar traffik light
walaupun kuning aku memang dah ready nak stop ...
Ye..ye..memag aku agak skema ..

ape yang buat aku hangin pagi ni...
mase kereta2 lain berhenti kat traffic light tu...
ntah orang bangang biadap mane ntah ....
dengan slumber kodok nya boleh HORN

Pon...pon..pon..pon...

banyak kali ye...dia soh kereta yang didepan tu jalan ...
memang la traffik light tu traffic light simpang sisi nak masuk highway ...
bukan traffic light simpang 4 atau simpang yang bahaya .....

tapi BUTA ke ape ...tak nampak ke lampu tu merah lagi ?
ke buta undang-undang ?

sungguh biadap ye ...
aku tau kamU pakai kereta besar ...
aku tau kamu misti orang pandai yang kaya ...

tapi tak gune kalau BIADAP .....

Biar bodoh x pandai tapi jangan biadap !!

~Sekian~

Maaf la semua...pepagi saya dah marah-marah..
http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com





5 comments:

mamai said... Reply Comment

itula tandanya orang tu tak ada otak

cheqna said... Reply Comment

kalu kat ganu..merah jalan hijau berhenti...hari tu cheqna pernah turun dari kereta masa berhenti kat trafik light sebab orang belakang tak reti bahasa..lampu merah sibuk duk hon2 suh jalan...sudahnya..cheqna turun n bagitahu..'buta warna ek cik??? cik nampak merah ke hijau????
terus cheqna blah..bongok!!!1

noorafzan.blogspot.com said... Reply Comment

bese la..
ramai orang macam gini..
saya dah malas nak marah2..
buat bodo je la..

ILA HonEyBuNNy said... Reply Comment

itu la....kaya saja tapi xdk budi bahsa xdk guna jugak..huuh

zan xray said... Reply Comment

memang patut pun marah :)
keselamatan kena jaga tambah kita sendiri yg memandu dan kereta sendiri.
lepas ni jgn lupa ceria semula