Si Durhaka

N3 kali ini terhasil rentetan dari kisah ini


Terdetik kat hati ni ....
kenapa manusia makin kejam
hingga lupa asal usul
hingga lupa agama
hingga lupa segalanya

terdetik lagi...
apakah masa yang mengubah mereka
atau pengaruh luar
atau memang manusia makin kejam??

kini...

Nilai kemanusiaan makin kurang
sampaikan anak tega memukul bapa
hingga dia yang tak berdaya cedera
hingga dia yang tak berdaya luka

Tidakkah kau ingat ...
tangan kasar itulah yang pernah mendukung mu dulu
tidakkah kau ingat ..
tangan itu jugalah yang memimpin mu ke sekolah dulu
Tidakkah kau ingat..
dan dengan tangan itu jugalah yang membeli semua keperluan mu ???


Ini ayah saya .....saya sayang ayah saya
........ terima kasih ayah .....





6 comments:

Alimaz-Kembara Terasing said... Reply Comment

salam....saya juga sayang ayah saya

cheqna said... Reply Comment

cheqna baru pas wat sesi ngan seorang remaja yang depan2 cheqna dia boleh tengking ayah dia yang dah sangat2 tua...sedih sangat

Ena said... Reply Comment

Akak yg dok jauh nie selalu teringat2 kat mak & ayah kat kg.. huuhu.. sanat sayang kan mereka..

tak tahu la naper tergamak anak2 muda skrg buat kat ibu bapa dorg mcm tu.. haishhh

Adinda Amy Sensei said... Reply Comment

moga ayahmu sihat selalu..

zan xray said... Reply Comment

mawar memang anak yang baik :)
menghargai ibu bapa dan keluarga.

Unknown said... Reply Comment

bila setah dah masuk dalam perut ..nafsu bertahta dihati..maka agama tak kelihatan lagi..
dunia semakin menhhampiri garisan penamatnya...