Semua tentang karipap !!

Resepi Karipap Sardin

tetiba teringin plak nak try buat karipap sardin asyik beli je ...
dah ade resepi...cume nak cari mase yang sesuai nak masak plak .. hihihi
http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com

Bahan Inti :
1 Tin sardin (mackerel pilihan hati )
1 Biji bawang besar (Dihiris nipis)
1 Biji cili merah
Sos Tomato
Garam
Gula

Bahan Doh :
2 Cawan tepung gandum
2 Sudu besar marjerin
Air untuk menguli (Lebih kurang 1/4 cawan)
secubit garam dimasukkan ke dalam air
Cara-cara

Gaulkan kesemua bahan-bahan untuk inti secukup rasa.

Untuk Doh :

Masukkan marjerin ke dalam tepung gandum. Gaulkan tepung dan marjerin hingga rata. Kemudian masukkan air yang di tambah sedikit garam, Uli sehingga menjadi doh. Pastikan tidajk terlebih air untuk mendapatkan kulit yang rapuh.

Goreng karipap dengan api yang sederhana supaya kulitnya licin dan rangup.

Yang ni pulak, buku yang ingin ku beli ..

Karipap-karipap Cinta...


macam menarik je buku ni ...
semalam jalan kat MPH ternampak..nak beli
dah pegang dah ...
pastu...tak jadi lah...
tunggu gaji ....sebab tak de dalam budget bulan ni ..
http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com

so masukkan dalam budget bulan depan ye ...sabar ..sabar ..hihihi

5 comments:

Lya Colours said...

saya pon baru rembat 1 novel masa pergi popular kelmarin
lari bajet terus
hahaa

~AmyLiana8886~ said...

nk try la karipap nie..hehe

aNiSa hANg tUaH said...

cite tu cm best jee

maiyah said...

wahhh.. peberet tu..

Frodo Baggins said...

karipap2 cinta??
hahahaha tajuk yg buat wa rasa lapar


>>__<<