Amuk Tok Nadim


Bismillah....
pada malam tu .... ( Sabtu - 26 June 2010)
aku dan roommate ku sedang bermalas-malasan diatas toto pada ketika itu ...
sambil membelek-belek majalah Pengantin...
tiba-tiba terdengar bunyi kecoh-kecoh diluar rumah....
kedengaran suara tangisan budak ....
makin kuat dan...bammmm... grill pintu dihentak kuat diikuti bunyi pintu dihempas

aku : bunyi ape tu ? budak kena culik ke ape ?
Zura : tak kot, biasa la anak jiran kita tu nakal sikit

dalam 10 minit.....kedengaran suara perempuan menjerit-jerit
dan memanggil-manggil seseorang sambil menggoyangkan grill rumah sebelah ku itu ...

aku : perang sakanbesar nampaknya
Zura : ntah la ... bunyi nya macam dasyat je ....

dalam 5 minit kami dikejutkan dengan bunyi dentuman kuat .....
prannnngggg.....

aku : Sudah...ape ke hei nye la diorang ni ........

aku mula mengintai kat lubang kecik pada pintu ....
aku nampak seorang perempuan (isteri jiran ku ) bersama seorang security guard
dia mintak security tu call polis ......
aku rase bergaduh laki bini suami-isteri polis tak campur kot ....
ntah la....
keesokan harinya .....
aku dapati ade pasu pokok tergolek betul-betul didepan pintu rumahku
dan kini telah diangkat dan dipindahkan ketepi ...

mengikut pemerhatian ku ...

Si Isteri jiranku (seorang India yang memang pure indian from india )
telah dihalau oleh suaminya.....
sebab ? ntah la....aku pun tak nak ambik tau ...huhu

1) . gambar tanah yang bertaburan didepan pintu rumahku
2) . kain baju yang telah dicampak keluar
3 ) . kesan pasu yang dihentakkan pada mangga yang terdapat pada grill
4 ) . Pasu pokok yang pecah dan tergolek didepan rumahku dipercayai akibat daripada dibaling kuat pada mangga pintu ....

asam garam berumah tangga.....takot la pulak ...huhu

tapi kalau kat KL sume orang buat tak tau je .....paling kuat pun intai kat pintu
bayangkan kalau kes rompakan....mau tengok jela diam2...
nak report pun risau plak kena jadi saksi bagai ...huhuhu
kena la pandai-pandai jage diri ye ...






3 comments:

cheqna said... Reply Comment

salam
nasib baik awak takk de pape ye

CITY® said... Reply Comment

salam

apa khabar?
sihat ke
sorri la akak mmg prob je lately
ekekekke..

apa?
ada lagi ke adegan2 mcm drama ni bebetul kat luar?
main campak2 baju
main baling2 pasu
huhuhu

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

Cheq Na : tu la...nyorok diam2 dalam umah ..hihi


Sis Biru : haah..real tau akak...macam tonton filem hindustan..hihi