Feri ke Pulau Pangkor

Bismillah....

Korang ... nak pergi jalan ke Pangkor? atau dah banyak kali pergi Pangkor ?
atau tak pernah pergi ??? ish..malu nak cakap beno nya ...saya ni nama je orang perak ...
tapi Pangkor pun tak pernah sampai ???
asyik tengok dari jauh je ..ish..ish...kesiannnn......

 hari tu kami berdua ade gak cadangan nak pergi sane ..tapi nak balik hari je ...
tapi tinjau dari jauh ....mak aihhhh..ramainya orang nak pergi sana???
see ? berderet-deret dah beratur ???
haa... yang kuning tu la feri ke Pulau Pangkor sekarang ni ....
bukan feri kayu lagi dah tau ....dah feri moden...ade aircond dalam .. :) 

 banyak sebenarnya feri nak ke Pangkor ni ... yang putih ni pun Feri ke Pangkor jugak ...
see sekali feri datang boleh muat separuh dari barisan yang first tadi ...
tapi kejap je tu ..karang penuh balik yang beratur kat situ tu ....

 Tn.John cakap ..... dulu tak berani la dia nak naik feri ...sebab feri lama tu feri kayu ...
tak macam feri moden sekarang ni .....saya pun tanya la dia...
feri kayu tu macammmane agaknya rupe dia?
teringin gak nak tengok ?? 
jadi kami pun jalan-jalan ler kat kawasan sekitar tu kot ade ...

 Sekali... eh??? ade laaaaaaaaaa.... 
tu ha? yangg mana? yang tak de dinding tu ke ? mak ehhh? takuit la gitu?? 
dah macam rakit je rupanya ??? 
kalau macam tu rupa saya pun tak berani .......fikir 10 kali nak naik..hahaha

 o.k kita snap lagi ...korang berani naik tak kalau yang macam rakit ni ?

Rupanya ini ha....
nilah feri lama ....feri kayu ..tapi nampaknya macam o.k kot?
saya rase berani kot nak naik kalau yang macam ni :) 

o.k sekian cerita pasal Feri :P 


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

2 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

fadzli Amir said...

Salam...aik! tak penah pegi pangkor...hehehhe..macam pelik sikit kot...dah pegi 2 atau 3 kali rasanya...dan pernah naik bot kecik dari lumut ke damar laut, bila naik bot tu tangan boleh main air laut...hehehe

Lya Colours said...

cuti sekolah ni mana2 tempat pon ramai. saya pernah p pangkor tapi masa tu darjah 6 kot. gila lama haha