Tapak Jualan di Floria Putrajaya 2014

Bismillah....

ade orang kalau dah suke sgt bunga mana boleh tengok je kan ?
misti nak tambah koleksi bunga kat laman rumah tu ....
o.k boleh..tak ada masalah ....
sebab kat Floria ni pun ade jualan ....macam-macam boleh beli 

 walaupun korang mula dari basic....yang cuma ada tanah 
jangan susah.....datang je kat sini ....dari benih, anak pokok, mak pokok , baja organik, baja kompos 
semua ade ...tinggal duit je la nak kena lebat sikit ye :P 

 biasa tengok cactus comel-kecik -molek banyak macam ni kat Cameron kan ?
eh...tak payah la pergi jauh-jauh ...jalan bengkang-bengkok 
sini ada jual juga...3 pasu RM 10.....
beli la buat hiasan kat ofis...lepas sebulan keok ! eh...hahaha tu cactus saya la 

 o.k peminat orked ...boleh bawa duit banyak sikit 
kat sini banyak orked yang cantik-cantik ....geram ...
nasib baik saya bukan peminat orked :P 
 sebelah dalam khemah ....ade jaulan barang kraft
ade kain baju, batik, bunga telur, tikar anyaman ....
pastu sekali lagi terhenti di tempat pelukis ni :) 
memang cantik lukisan diorang 
tengok gambar pastu colour ...pergh ...dasyat lah 
 tengok pokok bunga ni ....besar tu harganya RM580
yang kecil sikit RM 280....
kalau dah beli yang harga macam ni ..balik rumah kena jaga elok-elok tau ...
kalau mati pokok ni rase mau tak lalu makan setahun ...hahaha

ha...tengok tu Ulu Yam Beauty ....
harga dia RM1,180...cantik memang cantik ...tapi beli anak pun boleh 
anak dia RM 6...balik rumah siram bagi "makan" cukup 
pastu boleh la cecah harga ribu macam "the Queen" tu 
orked banyak pilihan ...harga ade yang RM15 dan yang besar sikit RM25
o.k kalau rase nak beli masih sempat ye 
floria berlangsung hingga 22 Jun 2014...
hari minggu ni pi la jalan-jalan o.k 

Sekian. 

4 comments:

Nafira usof said...

Teringin nak bela kaktus jugak!
tapi nak beli yg simple2 jer.
nanti nak beli kt CH lah.. boleh bg alasan kt suami utk ke sana. hahahaha

Fazleyatul Aini said...

bawak mak saya datang sini mau kene bawak triton
dia memang penggila orkid
pantang tengok
pergi pasar malam kalau ada orang jual orkid pon dia beli hahaha

ArELeEz said...

peminat munge mmg harus dtg floria. leez xbrape peminat. tp, t'ingin & xcited nak amik2 gambar pose maut kat munge2 tuh. feeling pari2. eceh! ha3..

Nora Karim said...

Hehehe dulu2 pun pernah membela kaktus... mmg xlama la hayatnya... hehehe