Updates on my Portable Aircond

Bismillah.....

Hai korang ...sekarang ni kan dah kembali ke musim panas
kalau pergi tapau kat medan selera yang 100 meter tu ..memang terasa panasnya 
balik tu terus nak berkipas .... :P

kalau balik dari pejabat awal dalam 4.30 hingga 6.30 
panas tu masih menerik
mata pun rase panas dan merah ....
kesian kan pada orang yang kerja luar ofis

ohya...sebenarnya nak share berkenaan ni je 
kan saya pernah bua entry tentang Portable aircond


jadi bila musim panas macam sekarang ...ianya sgt membantu 
bila tidur malam atau bila masuk dalam bilik baru terasa nyaman je ...
saya pasang aircond ni malam sahaja dan tengahari bila nak tidur hujung minggu 
kiranya penggunaan tu tak la 24 jam ...

hari tu ade yang tanya kan bil elektrik sejak saya gunakan aircond ni ?
hurmmm...bil memang naik la dari sebelum guna....
tapi untuk keselesaan kena la bayar kan..mana ade keselesaan yang dapat free ye dokk? 

Bil elektrik bulanan rumah saya sekarang 
tidak lebih daripada RM65.00 alhamdulillah ...
masih o.k la....below RM 100

so boleh fikir-fikir la nak beli portable aircond kan ?
hihi...


sekian . 


4 comments:

Fazleyatul Aini said...

ok la tu bill still bawah 70 dapat pengecualian gst kan

bil rumah saya jangan harap
bulan ni nearly 400
fitams
nasib sharing bayar huhuhu

mama leen said...

Memang panas sgt sekarang. Bil api kat umah xpenah turun bawah rm100

Epilogue Epic said...

salam tuan tanah.... nak tanya la yeee.... air tu mmg kne isi ke??? sy xisi pun... tp dlm 2jam mcm tu dia akan bunyi bgtau air kat bawah tu dah penuh dan sy kne kosongkan tiam beberapa jam... sama jg ke mcm awak, ke awak pasang hos tuk buang air kat bawah tu???? brand pun sama jg mec 1.5hp ni.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Epilogue Epicmasa technician aircond ni datang ...dia ada cakap yang aircond ni sebenarnya tak gunakan air pun untuk sejuk....air yg digunakan pun minimal sgt ...saya tak pasti sama ke tak kes awak ni.....