Memancing dan Misteri Si Oren

Bismillah......

Baru taip satu perkataan dah menguap-nguap? tu tandanya apa?
adoiyai ..sshhuuuhhhh....pi jauh-jauh wahai femalasss...hahha
ni berlaku masa balik kampung haritu jugak 
cerita lama satu persatu baru nak keluar dari gobok ....lol...-___-"

petang tu ayah nak pergi memancing 
dia tanya nak ikut tak ?
saya tanya Tn.John dia cakap o.k jom....mak pun nak ikut sama 
cantek ramai sikit .....

lokasi memancing tu jauhhhhhhhhh  kedalam rupanya 
bukan jauh dari rumah ....
tapi jauhhhhhh masuk ke dalam hutan ...
45 minit perjalanan dari jalan utama melalui jalan batu kelikir 

 sampai je kat tepi laut tu senja pun dah berlabuh 
terus ambik fone snap ....ingat kan nak la ambil gambar tepi pantai 
tapi sampai pun dah malam ...hurmm mmg tak laaaa...

 ayah dah turun nak menjala udang buat umpan memancing 
kami tunggu jela kat atas batu ..hahhaha
sambil sembang-sembang dengan mak 


 saya nak jugak turun ke tepi pantai....
tapi pantai dia tak landai ...so naik la atas balik...
mak ngan Tn.John dok melepak kat atas nun...



dalam 30 minit ayah menjala ....ayah naik bawa hasil tangkapan 
banyak jugak ...hahha iolss is teruja la jugak 

 ayah naik mandi salin baju dia nak sambung memancing pulak 
mancing duduk dan tunggu je.....tak la sesusah menjala udang 
kena masuk dalam laut ...meranduk air malam-malam 

 Hasil tangkapan menjala selama setengah jam...
 Udang yang hidup ayah masukkan dalam bekas yg ada oksigen ni 
nak pastikan udang tu hidup untuk umpan ikan 
mata udang malam-malam bercahaya tau 
nampak yang merah-merah tu 

 ada macam-macam saiz udang 
selebihnya ni boleh balik makan kat rumah 
buat sambal udang potai pun sodap...

ni salah seekor ikan hasil tangkapan ayah
ikan ape ni ek? hahahha 
tak kenai la 
saya kenal kerapu, kembung,selar,  siakap, kerisi,keli,talapia 
 dan yang famous-famous je 
ppppppfffffffffftttttttt -_____-"

sambung lagi....
ayah mula nak memancing kami pula dah nak balik.....
tak boleh tunggu ayah mancing sampai lewat pagi..oii tak tahan ngantokkkk 
jadi saya , Tn.John dan Mak pun balik bertiga..ayah tinggal la dgn kereta dia 
kami pergi dua buah kereta 

masa dalam perjalanan......
tiba-tiba ada seekor kucing warna oren melintas 
kucing kembang! comel dan besar dari Si Hanna 
alahai, apa lagiiiiiiii .......Tn.John cakap cuba kamu panggil dia ...
Tn.John memperlahankan kereta 

saya panggil dari dalam kereta yang bertutup sbb pasang aircond...
dan kucing tu berhenti berjalan! 
OMG....saya eksaited la....dah nak buka pintu pergi ambil kucing tu 
sekali mak saya cakap 
"Jangan la angah!,mana datangnya kucing cantik macam tu ditengah-tengah hutan ni ?"
waaaaaaaaaaaaaaaa...terus macam tersedar ...hahaha
OMG..OMG....OMG!!!
meremang oiii ....
betul la mana ada rumah orang dalam hutan ni 
pastu kucing tu tak mungkin sesat sebab dia nampak bersih cantik dan terurus ! 

Tn.John terus drive kereta balik rumah ....
waaaaa...takuit la pulak bila teringat ...hahhaha
kucing siapakah? 
Abang Long cakap ntah jelmaan? ke Kucing Bunian ? 
hahahha

adoiyai nasib baik sangat mak saya ada 
kalau kami berdua memang saya dah pergi ambil dah ....kakakkaka


Sekian. 



Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

3 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

idzwa kamaruddin said...

erks...! best nyer brg basah sendiri!

adianiez AIDA said...

ha ha ha.. menakutkan ekk.
iye la.
tiba-tiba kucing cantik kat dlm hutan.

memancing dgn famili.
best nyer. famili aida xde sorang pun minat memancing :(
xde peluang aida nak ikut memancing la kan hu hu hu...

ArELeEz said...

b'ingat sebelum kena. hu3.. neves gak nih!