Bila Menteri belanja makan durian

Bismillah ....

bertuah tau saya kerja kat sini ... :P
"bila dapat makan buah feveret free,
dan-dan bertuah ko kan jahhhhh ..hahhaha"

o.k al-kisahnya gini...

semalam kitorang satu Kementerian telah dibelanja makan buah-buahan tempatan ..
yummy..yummy ..kena plak hantu durian cam saya ...
wajiblah suke sgt kannnn?


Tengok??? gigih tak Puan Badang bukak Durian..hahhahaha..
terus title Badang ? hihi....gagah la sgt poorah ceeeiiittttt ....
Buah tu kita pilih..pastu diorang bukak sikit ..then pergi kat kerusi
kita kopek la durian tu sendiri ... :) xdelah gagah ponnn :P
sekali sedar tak sedar habis 3 bijik Durian makan bersama Nana
rugilah linda ngan farahhh...hihi
tak pasal-pasal sekali Nana terjebak ...:P
3 bijik Durian makan dua orang selamberrrr jerr....
kan dah cakap...#Dasarkuatmakan :P

Dato' Seri Mustapha Muhammad ( To'Pa) pun makan sama kitorang ..
terbaeklah......Dato' Mukhriz Tun Mahathir pun ada sama...
Kira ni sambil makan sambil bertemu mesra satu Kementerian la ni ...
yela tu....lagipun program ni kitorang panggil
PROGRAM "HAPPY HOUR" MAKAN DURIAN BERSAMA YB MENTERI MITI

Oh ya...bukan ade durian je ye ..
ade rambutan dan maggis jugak..
ni pulak si nana yang histeria guling-guling tengok manggis ..hahahha ..tipu ..
tapi memang nana ni suke makan manggis...majlis tak start lagi dia dah sebok terpacak tepi khemah manggis ..
pastu ngan muke wat dunno nya dia kopek manggis pastu dok gigih snap2 gambar ...
pastu dok menayang kat saya
"Tengok! cantik...aku snap gambar buah ni"
dengan nada sombong lagi bongkaknya alahai nye adui pun ...miahahhahha
anyway thanks dear darling Nana makan durian ngan aku yaaaa... :)

see...buah tu nampak sedap kan ?
serius best ..tapi adat lerrr ...ade je yang mangkor ....pastu tawor..
(tetiba kuar loghat peqok la plop)
isi kat dalam mana la kita tau kan..dah bukak baru tau ...

pastu ditambah ngan pulut dan santan ...
perghhhh..terbaeklaaahhh
tapi memang puas lah makan ...
ade orang siap hangkut 3 -4 biji bawak balik..
haish ...YBM belanja staff makan..skali ade pulak yang nak belanja anak beranak diorang skali

pastu lastnya ...yang turun lambat ..
tak sempat nak makan.......naseblah....
tak semua berfikiran macam kita ....
kalau 10 orang fikir ..."Xpe ambik sebijik dua je tak luak pon"
10 orang dah 10 ke 20 biji ...luak tak ?
luak kan ?
haiyak..kalau dah nak makan bawak balik kat family
elok lah kalau pi je bli ..ala...RM10 boleh dapat 3 bijik laaa....

Sekian cerita dan rungutan saya :P
Maaf kalau ade yang terasa.
Wassalam...

5 comments:

NaNa said...

hahhaha giler makan sampai kenyang...
manggis tu aku yg sponser konon je kan...jadi tauke manggis jap...cantik2...post kt fb tag kat fara dgn linda tentu diaorg bengang!!!!!!!! ;)

CuTeMiUt78 said...

wow weeeii.. sodapnya mkn doyan... nak2 dpt mkn yg free...

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

seronoknya makan makan... uuiii manggi tu nampak sedap bebenor.. doyan pun teman suke. (keluar jugak loghat perak hehe)

Maiyah said...

salam..
wahh rezeki
jgn mkn byk sgt durian
makan byk mnggis xpe hehe

Nur-nba said...

Memang suka makan buah-buahan tempatan.. :)