Tuan Kucing

Bismillah

AMARAN : JANGAN BACA ENTRY INI KETIKA MAKAN MAHUPUN KETIKA MAHU MAKAN

Tuan kucing! Taek Kucing! Tuan Kucing ! Taek Kucing!
terfikir-fikir nak pilih tajuk apa...Sengal je kan? hihi
jadi akhirnya pilih Tuan Kucing ...sebab nampak lebih sopann..
karang tajuk taek kucing cam jijik plak kan .....

alkisahnya ...
kat rumah saya , ada satu family ni ...bela kucing
o.k..saya tak ada masalah dengan kucing ...
saya pun suke kucing dan ade bela 4 ekor kucing kat kampung
tapi yang menajdi masalahnya ..
Rumh saya tu rumah flat ...paham kan suasana nye camno?
pahtu nak bela kucing plak bela secara outdoor ...
dia bagi makan depan rumah pastu biar je kucing tu kat luar


dah biarkan tu sudah lah...
pastu kucing tu asyik la buat onar ...
muntah kat depan pintu rumah ...Errrrrrrrrrrrrkkkk...
pastu berak kat tangga ...
it became worse bila musim hujan sekarang...
air pulak bertakung bercampur taek kucing tu ...
busuk tau tak ....grrrrrrrrrrrrrr
pastu berhari-harilah bau tu selagi air tu bertakung ...

Sakit hati tau!!!!!!
bila lalu terpaksa langkah panjang2 tak mo kena air bertakung tu ..
tak pun lompat je ...eeeeeeeeeeee ...gelilah ..
sowie la kalau ade yang tengah makan
atau terasa mual ...
tapi ni memang buat saya stress !!!!
Euuuwwwwwww

kalau betul2 nak bela kucing tu ...
bela la tapi jgn menyusahkan orang lain ...
jaga kucing tu betul-betul...jaga kebersihan sume ...

Sekian bebelan saya

8 comments:

ArELeEz said...

u stress ngn jiran yg bela kucing tp, xreti bela elok2. leez plak stress ngn jiran yg b'karoks kuat2 pasang home theatre bajet dia sorang je mampu beli, sker tanam macam2 pokok siap pokok plastik pun tanam gak smpi daun2 b'sepah masuk porch umah kami & sker basuh baju ngn keta lps tu air basuhan tu dia lalukn kat depan laluan nk masuk umah kami siap kami nk bkk pagar t'paksa melompat2 lagik tau! huh! stress! eh! t'lebih m'bebel pulak! hu3..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

sila ambil tahi kucing itu dan letakkan di hadapan rumah dia.. nescaya kucing akan berak di depan rumah itu kerana bauan nya sudah ada..hahaha.. kadang2 kena jadi kejam. Yana pun bela kucing, tapi selalu awasi diorang supaya takde kes2 camni

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@ArELeEztula kadang-kadang orang ni macam tak paham konsep berjiran ni..ikot suke dia je ...haishhh

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Mrs.Yana @ K.M hihi...Husband saya pernah je nak buat camtu ..tapi sy tak bagi takot bergadoh plak nanti ..tapi sekarang ni dia da melampau tau ..ishhh...sabo jelahhhhh

Fadzli Amir said...

Ya betul memang stressss kalu berhadapan ngan masalah macam ni...kat flat jgn la bela kucing...

Maiyah said...

salam..

kat rmh akak byk kucing
dtg singgah.. tp xde le kucing2 tu buat hal.. elok je beyak kat luar

Lya Colours said...

kene adukan masalah dengan rukun tetangga. ada tak kat situ? kalau tak, parah lah. hari2 nak bau taik/muntah kucing dia je

ah MOi cHanTek said...

atoyai kakak ku..susah betul..sy rndu kamu o..masih kah kau ingat padaku..
done pollow u..pollow me back http://babygurljuhoney.blogspot.com/