Jalan-jalan di Ayer Hitam

Bismillah...

Memandangkan kami memang tak de kemana-mana pun masa kat Johor tu ...
pergi kenduri jelaa....tak de la nak pergi Muzium ke, Zoo ke...memang rasa rugi jugak tak dapat jalan-jalan 
tapi nak buat macammana..kesuntukan masa dan pengetahuan yang kurang tentang jalan-jalan kat JB nih..
jadi masa balik kami tak mau kerugian lagi..Ewaaahh..#takderugilahhhsgtt
kami pun telah bernekad untuk singgah di Ayer Hitam, Johor
kat situ kan ada banyak barang-barang yang dijual dengan harga yang berpatutan 

kami singgah kat sini masa otw nak balik ..
gigih la GPS jalan dalam ..tak nak ikut Highway :p
akhirnya kami berjaya sampai kat Ayer Hitam pada jam 10.00 pagi ...
laparrrr oihhh...dari pagi tak b'fast ...


jadi kami pun berhenti makan roti telur...
tapi rasa nya bukan macam roti telur...rasa macam makan murtabak ..hahahah
adoiyaiii....lapar punya pasal layan jolahhh...

pastu Tn.John order mee rebus ni pulak ...
rupa memang nampak menarik...sekali bila makan ....rasa dia out ...
tak rase mee rebus...tawar ...
makan pun tak habisss....haishshhh


perut dah kenyang hatipun senang 
jadi kami pun menjalankan aktiviti round2 kat situ ...
memang rambang mata ...ada bayak gerai kat situ 
 kerepek ni jelah yang ade buat buah tangan untuk kawan-kawan
pastu ternampak rak majalah...yang ade dua tingkat tu ..
pernah survey kat Nilai..harga dalam RM30-35...
try tanya kat sini ...sekali harganya RM20 saja..
trus lah rembat satu ...
Majalah Cycling dan Roda Pantas Tn.John tu da bersepah dalam rumah ..
aiyooo..dah bli rak ni silalah susun kemas-kemas yaaa...

kat sini kalau bawak anak-anak rasenya misti merengek nak beli
 patung yang banyak tu ..
macam-macam ade ...dulu pernah dapat Teddy Bear dari Tn.john yang dia beli kat sini :) harganya berpatutan ...

kalau mak-mak yang singgah ..memang la seronok ..
tengok buah-buahan banyak....ade juga pelbagai jenis ubi-ubian ..
mau penuh bonet kereta ..hahahha

o.klah..sekian .


4 comments:

Lynnda said...

Time kursus pernah gak g ayer hitam ni.. Memey rambang mata untuk kaki soping macam sy! Hehee

~AmyLiana86~ said...

amy berkenan byk2 tu dgn batang keladi tu..bestnyer wat sayur..hehe

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Lynndahihihi..tula..tengok sume rse nak bli ..hihihi

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@~AmyLiana86~haah...tula..susah jugak kot nak jumpa batang keladi ..nak nak kat KL ni ... huhu

Kuala Gandah Elephant Sanctuary

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Hai Korang ...gigih mokcik curi masa nak hapdet cerita kali ni #suscuba hihihi  takut terlepas d...