Akok vs Apam Bakar


Bismillah ...

2 Ramadhan...
alhamdulillah semalam dapat berpuasa penuh ..
29 days to go...
mudah-mudahan dapatlah kita keberkatan sepanjang bulan yang mulia ni ...
Terima kasih tuhan kerana diberikan peluang terus bernafas di bumi mu ini ...
sedih bila terbace kisah orang yang cuma dapat melangkah ke bulan ramadhan..
tapi tak sempat nak beramal ibadah di bulan yang mulia ni ..al-fatihah buat beliau..
semoga beliau ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman ... amin

Semalam balik dari office jam 5.30...
my dear hantar msg suruh turun 5.10
so seksaited la ..5.08 minit dah turun ... tak pe tunggu kjap ..
ape salahnya dia dah datang jemput jauh2..panas2...
(naik moto ..memang panas..naik kete karang jem gilo..so panas sikit its o.k)

takkan la kita nak berdiri tunggu kjap pun tak boley kan ?

sampai kat bawah my dear tak samapi lagi ..so antar msg :

"Bie, kat bsn"

tengok jam 5.20...
haish..mano ni? tak sampai lagi ni ...dah 10 minit tunggu ...
ambik HP taip msg lagi :

" Bie, dah tergoyang-goyang kat bsn"

(lenguh jugak kaki kan kalo da berdiri cegat 10 minit kat situ, pastu tambah plak tengok org dah berderu-deru balik ..bebulu jugak mata ni ... aku yang turun dulu tak balik lagi bos yang turun lambat sikit pun dah balik ...hahahha)

tengok jam ... 05.29..ish... mane ni ...
pastu tetiba nampak ...tersenyum dari jauh ... sebab msg tadi tu la ...seb baik da sampai ....
kalo tak 05.30 nak hantar msg lagi :

"Bie, dah tergoyang-goyang sambil angkat sebelah kaki macam bangau kat bsn"
hahahahahah, aduyai ...sabar ye En.khirul kerana terpaksa layan bini mu ini :P :P

pastu
My Dear cakap dia dah pegi baazar jap tadi ..
teringin nak makan akok ...
pastu tanye la dah beli ke ?
dia cakap

"dah ...tapi rase macam salah beli je ...
rupa macam akok tapi rasenya bukan ...Bie nak cepat tadi"

bila tengok..sah... salah beli ...
skali terbeli apam bakar daaaa...
so , memandangkan tak dapat pahala masak untuk berbuka...coz my dear dah pi bli siap-siap
kesian kat isteri dia penat balik keje nak masak pulak ..ewah =P =P
jadi dengan relanya aku pun berenang di tengah lautan manusia kat baazar tu untuk belikan akok untuk sang suami ....hohoho

inilah rupa apam bakar ...
hasil carian en.google ..
gambar sebenar nan hado...ko gila bukak pose ngan mak bapak mertua nak snap gambar makanan bagai ...??? huh...=P =P

Haaa...inilah rupa akok yang sebenarnya ...
juga hasil carian google

seb baik ade akok ...dapatlah berbuka bersama akok dan apam bakar

sekian dululah cerita apam bakar dan akok juga suami dan isteri ...hihihihi








10 comments:

~AmyLiana8886~ said...

heheheeh tergelak amy sorang2...ada ke tertukar apam bakar dgn akok..hehehhe


mawar bca shoutbox k..heheh

JIJI YU said...

hhee buleh plok tok kenal kuweh

Lya Colours said...

suka makan akok ye. sy yg org ganu pon x mkn akok. x kene kat tekak. huhu

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Amy : hihi..tula...org lelaki tak boley buat 2 perkara dalam satu masa...tak ley nak fokus...huhu tu yang tertukar tu :P : P

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Jiji : hihihi...konfius T___T

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Lya : saya kurang gemar jugak..tapi yang nak makan ni my Hubby ...so layan jolah :P :P

cheqna said...

hahahaha
ce snap gambo masa berbuka pose ngan family in law..kompem kena sedas dua ngan sang suami kan??hahaha

[s.u.r.i.a] said...

hahaha. su kelakar bab tangkap gambar depan makpak mertua. sebab ikutkan hati memang tangkap tapi takbolehhhh! tak sopan. hahaha. 2la blogger.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Cheqna : tula pasal ...tak pasal-pasal muncung sedepa :) :)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

tau tak pe..haish...geram je dok pgang henpon..hahahha