Sayangi wanita


Bismillah ...
10 minit lagi pukul 4.00....lagi 30 minit dah nak balik ...yeaaa...
aduiyai sejuknya kat opis ni ..dah macam kat kutub utara ...
knape ye sejuk sangat ...ke sebab kita tak makan ??
tu yang buat trase lagi sejuk?
ntah la ...
tadi bosan..tak de nak buat pape ...ternampak ni ....betul...aku pun ada terperasan ...
dalam bulan-bulan yang mulia ni ...
kenapa masih ade yang nak menzalimi golongan yang sepatutnya disayangi ..
yang patut di kasihi dan patut dilindungi ini ????
...sedih pun ade bila bace kisah diorang ...

antara kisahnya

Suami berang seret isteri dalam keadaan bogel
‘Masuk biliklah’
Wanita lari dari suami dikurung, dipukul kekasih
Bekas kekasih ugut simbah asid
Mengaku perkosa warga emas
Pesara dijel 10 tahun
Jantan tidak tahu malu

ni kisah untuk 2 hari je ni ....
kalau sebulan..tak tau la banyak mane nak listkan ....


:: gambar sumber google ::

tak de ke sikit punrasa bersalah bila menzalimi isteri? kekasih?
anak? cucu? hatta wanita lain sekali pun ??
kenapa tergamak sakiti ciptaan tuhan yang indah itu ??


Kepada Sang Lelaki:

sayangilah isteri anda jgn masa nak ..bersayang-sayang ..dah tak nak melayang-layang

Sayangilah anak-anak anda, sesunggunya anak itu anugerah tak ternilai yang diamanahkan kepada kita.

sayangilah Warga emas, sesungguhnya tanpa mereka kita takkan berada dimana kita sekarang .





harap2 kezaliman terhadap wanita ni dapatlah pembelaan yang sepatutnya ..

10 comments:

Lya Colours said...

orang macam ni, elok kasi makan racun je. wahh marah plak. huhu. yela mau x marah. x de la rasa appreciate kat kaum wanita/perempuan ni. kita pon manusia biasa oi. nak kan kasih syg

Fadzli Amir said...

Saya saaaaaaaaaaaaaaaayaaaang isteri saya...hehehhe...
mungkin dah akhir zaman dan org dah tak ikut cara hidup islam..itulah yg terjadi..
Nauzubillah

cheqna said...

incik tunang sayang saya....hehehehe
alhamdulillah setakat ni ok lagi
marah2 kalau wat salah tu biasa r...marah untuk menegur takpe..bukan marah yang naik tangan sampai berbirat2 isteri tu bukan sayang namanya...
mintak jauh la..

♥ LuRveLyAmiera ♥ said...

tau takpe..muka dpn paper dah cerita psal semua ni, sampai rasa mcm fobia plak nak fikir psal kawen..^_^

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Lya Colours tula...yang jaat2 ni kumpul reramai kasi racunberamai-ramai ..huhu...gila kejam !!

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Fadzli Amir bagos2..sayang banyak2 ye ...tulah ...dan sedihnya byk kes yang terjadi tu dikalangan org yang dalam IC nya tertulis islam ... !!

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@cheqna haruslah incik tunang sayang cheqna ....hihi ..marah2 manja tu biasa la ..my dear pun kadang2 maeah kalau buat salah tapi tak de la sampai nak naik tangan ..cubit pun tak pernah ..wakakakka

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@♥ LuRveLyAmiera ♥ jgn takot nak kawen ...sbb tak sume lelaki mcm tu ....sbb tu masa blom kawen pilih yang betul2 dan terbaik untuk diri kita :) :)

AI said...

- paling x boleh terima kalo anak sendiri dirogol...mmg org gila tu!!!

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@AI Memang pon...binatang pun sayang anak kan ? ..haish