Bubur Chacha

Bismillah....

Haritu dah banyak kali lah jugak Tn.John dok menyanyi kat saya ..
"teringin nak makan bubur yang warna-warni tu ..." 
tapi nyanyian dia tak dihiraukan Sang isteri..hahahah...haish....tak baik sungguh ..
Bukan tak nak buat ..tapi bahan tak de kat rumah ..nak pergi beli tak ada masa ...
alasan ...alasan..mih..mih..mih pppffftttt 

memandangkan dah jadi konsert pun nyanyian dia...
nampaknya dia memang bersungguhlah nak makan bubur ni ..
pastu masa balik kampung haritu kebetulan pergi beli barang kedai ngan Abg Long 
nampak ade bubur Chacha ni kat dalam balang ..
jadi teruslah beli sekilo ...
santan boleh je ambik santan kelapa kat belakang rumah ..
tapi malas ..malas nak kopek..nak kukur ..haishhh dah malas apa pon tak boleh 
jadi beli je santan kotak ...

Pastu balik rumah tak buat lagi ...
petang tu tengok mak dah masakkan.... hahahha 
Love you muchhhhiiiii mummy! ..teroknyaaaaaa...gggrrrrr
suami dia nak makan sekali mak yang masakkan .. pppfffttt 
dont' try this at home o.k ... 
bukan tak nak masak..tapi mak dah masakkan dulu sblom saya masak ...
"mak cakap tak pe lah mak buat sebab saya dah masakkan tomyam tengahari :P"


saya lupa nak beli gula melaka....
jadi warna putih je..kalau nak lagi cun letak la gula melaka...
jadi bubur tu warna coklat-coklat sikit .....

sekian .. 

1 comment:

Fazleyatul Aini said...

saya kurang sket bubur cha cha. kalau pengat pisang memang favs

Kuala Gandah Elephant Sanctuary

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Hai Korang ...gigih mokcik curi masa nak hapdet cerita kali ni #suscuba hihihi  takut terlepas d...