Sayur, Ikan dan Ayam

Bismilah .....

Hari ni lambat sikit bersiaran ....
saiaran tergendala sebab tuan tanah kedaung ter'rajin ter'kemas dokumen2 lama 
yang bersepah-sepah kat dalam almari ... huhuhuhu
sampai nak sorok kasut pun susah ... yapedaa... 
sekarang dah kemas jangan kan kasut ... orang pun boleh menyorok kat dalam ..hihihi :P 
ni lah naseb orang yang tak de bos...kenalah pandai-pandai sibukkan diri kan ? 
kalau tak sibuk pun buat-buat la sibuk.... pppffftttt -__-" 


tengok ikan gorng garing-garing rangup krappp...krappp macam ni 
gurllppp...telan ailio lah ...huhu 

ni dah kasik mandikan dia 

yang ni pun ikan jugak ....kasik mandi ngan kuah cili ...
yummeh .....

pernah tak dengar ayat macam ni 

"Daripada makan makanan dikaki lima (membeli di luar, lebih-lebih dari warung di pinggir jalan), 
lebih baik makan makanan masakan sendiri yang berkaki empat 
(daging lembu, kambing, rusa dan lain-lain). 
Daripada makan makanan berkaki empat lebih baik makan makanan berkaki dua
 (ayam, burung, angsa, dan lain-lain). 
Daripada makan makanan berkaki dua, lebih baik makan makanan berkaki satu 
( sayur-sayuran dan buah-buahan) atau
lebih baik yang tidak berkaki (telur, ikan)."


saya kalau sayur tu saya makan ..... tapi ade certain sayur saya kureng sikit
antaranya sawi...huhu ..ntah la sebab macam pahit2 sikit kot ...
sayur petola pun kureng  ....timun kadang-kadang suke kadang tak suke ....
yang lain rasenya tak de masalah .... saya makan je ........

makan sayur ni elok diajar dari kecik-kecik... sebab saya perasan 
ramai budak-budak mmg tak suke sayur? huhuhu ...
elok la makan sayur...baik untuk kulit ....
nak kuat macam otromen tak??? kalau nak kena makan sayur yaaa...
hahhaha..ehh? ayat macam tu elok diguna nak pancing budak kecik...

?
?
?
?
?

 tetiba blurrrr......... dah tak tau nak tulis apa..haishhhh... denggggg 
o.k la ....nanti-nanti sambung lagi ... 

Sekian... 
makanlah sayur untuk kesihatan :P 
pppfffffffffttttttttt 

5 comments:

Sara Lynn said...

saya suka mkn terung grg bersama ikan bilis.. ok babai

Fazleyatul Aini said...

makan la spinach. nanti boleh jadi popeye hihi

Crew Fathi said...

TUdiaaa... sedap aihhh... Auummm

adianiez AIDA said...

anak-anak aida dara berdua tu time aida suap makan, apa pun sayur diorang makan. but bila diorang makan sendiri, hmmmm ketepikan sayur. pelik!!!

ArELeEz said...

nk mkn sayur dgn hebaknyelah. nk jd otomen. heh3..

Kuala Gandah Elephant Sanctuary

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Hai Korang ...gigih mokcik curi masa nak hapdet cerita kali ni #suscuba hihihi  takut terlepas d...