Perlu mencabar diri sendiri!

Bismillah ....

O.k ...taip o.k je dah blank...achaner tu ? 
bukan apa ...dulu saya selalu fikir macam malas nak share benda ni kat blog ni ...
sebab takut tak berjaya ...semangat je lebih ...pastu sendiri jugak bikin spoil! 
malu la macam tu kan .. :P 
patutnya benda camtu apa yang nak dimalukan ...lempang se das baru tau ...huhu 

saya memang nak sangat kurangkan berat badan ni hah ....
banyak kot lelemak bersarang ....
tapi the most bigger problem now...tak mampu nak lawan nafsu sendiri ...
pastu asyik bertangguh! saya start dah lama dah ... tapi hasilnya biasa-biasa je....
bila diet kurang sikit ...pastu lupa daratan ...naik balik berkilo-kilo ..damn  ! 
saya perlu untuk kurangkan 20 kg o.k... ingat sikit ke? 
paling cepat pun kna bertabah selama 5 bulan..mana mampu! tulah masalah dia...
baru 2 bulan pun pastu dah malas? cemana ? kemon lahhhhhhhhhh 

saya semangat balik sebab sy tengok org yang pada pandangan mata saya dah kurus dan cantik! 
tapi sgt gigih dan bertabah berdiet contohnya ----  kak Filla ngan Cik Epal 
haish...awok yang dah overweight ni apehal susah sgt nak kawal napsu makan tu? 
hoiisshhh .... tolonglah...kna cabar diri sendiri o.k ... 
#Semangat je berkobar-kobar ni ...tapi hasil nya tak tau lah ke laut mana ....

Sekarang ni saya nak cabar diri saya untuk cuba diet tanpa nasi selama seminggu ...
maksudnya 7 hari o.k... 
mula daripada hari ni ! huhuhu
nanti lah sy update makan apa.... esok sy update menu makanan diet sy hari ni o.k..
:P ppppfffttt ...semangat nih! 

wish me luck ... bye ...
Sekian



5 comments:

Izwa Kamaruddin said... Reply Comment

chaiyokk!!

adianiez AIDA said... Reply Comment

semoga berjaya :-)
aida da 1 bulan cuba utk diet sihat. and november in shaa Allah aida amik satu produk tu, bukan khas utk kurus sebab aida x byk kg kena kurangkan, utk kesihatan in shaa Allah...
nanti update ekk menu!

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@:: Mrs.Eady :: hihi thanks sis :)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@adianiez AIDAala K.Aida dah cun dah xyah diet ... tapi zaman sekrang baik ambik supplement sebab kita makan macam-macam.. huhu

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said... Reply Comment

leez dah lama xtimbang berat. neves! hu3..