Tekanan Perasaan

Bismillah.....

O.k... tajuk adalah sangat serius.... tapi tolonglah jangan serius sgt :P 
tajuk je gempak..bukan apa ade orang tu cakap entry saya semua pasal makanan 
pppffffttttttt ... -___-" 
bukan apa ...mudah dan cepat kot buat entry pasal makanan ni ..sebab tak perlu nak fikir..
ada gambar huraikan aje lah ....dan pasal makanan tak la personal kan ...
baiklah sekarang saya cerita sikit pasal personal ...
lately ni saya rase saya ade masalah tekanan perasaan lah ...hahahhahah
tapi ...tapinya tak la kronik ... 
tekanan tahap benda kecik pun saya rase stress ....
mungkin benda tu kecik tapi banyak dan bertimpa-timpa....paham tak ? 
tak paham tak pe ....buat-buat paham ...hahhahaha :p 


contoh benda yang buat saya stress tu ....
Customer call officer ....tapi officer tak ade ...sibuk atau ade meeting kat luar ...
jadi line tu masuk kat saya ....saya tak ada jawapan pada soalan customer tu ...
saya cume boleh tolong jawab dan bagi la alasan 
encik ni meeting....Encik tu cuti..bla..bla....bla....
o.k itu memang tak membantu .... saya tau tu ... tapi saya cuba ...
malangnya kadang2 ade customer yang tak puas hati ..nak jugak paksa saya jawab soalan mereka? 
What the fish ???
How many times i should repeat my word ? 
"Sorry Sir I'm not in that unit" 
"Sorry madam , I'm not the one who can answer that question ... 
can you call directly to...bla..bla...bla..."
then jawapan dia.... I call for many times but nobody pick up ? 
i know.... but how can i help you ....i give an email...and you just email them...
they will answer you .......
pastu dah bagi email ..tak nak email pulak ..nak cakap jugak lagi senang kata nya ? 
jadi apa boleh saya buat orang tu tak de sekarang ni !!!!!!!!!! 
boses tu meeting, jumpa customer yang datang ...engage....
pastu ade taklimat la.... habis saya kena gantikan diorang 
untuk jawab semua persoalan yang saya tak tau nak jawab ? 
tolonglahhhh ...sehari mmg banyak call masuk ........
more than 20 times per day ........kalau gini saya rakam suara pakai tape..
repeat je tiap kali ade call masuk yang tak berkenaan ngan saya ? boleh? 
tekanan ni ...tekanan ......
terus rasa nak nyanyi kuat-kuat 

"kalau aku kayaaaaaaaaaa... aku tak payah kerja" 
"duduk rumah goyang kaki saja.........."

hah..panjang dah cerita...o.k tu je nak mengadu ....stress kedua saya akan sambung nanti ... :P 
Thanks uolsss sudi baca tekanan saya ni 

4 comments:

Fazleyatul Aini said... Reply Comment

client ni macam2 pe'el kadang2 naik hantu gak nak melayan hahaha
eh update makanan itu syok ok. sebab saya lagi suka baca blog pasal makan. eh tengok badan kita la kan kihkihkih

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@Fazleyatul Ainitula ni nak naik hantu la ni ...ahhahahhaha ....tulah same la kita makanan dan diri initak dapat nak dipisahkan ..pppfffttt :PPP

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said... Reply Comment

nk tumpang nyanyi jugak buleh x? ha3..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@ArELeEz hahahha...sambung l alagu tu ...misti boleh record baru punya lagu ...hahahhahah