Raya Qurban 2013

Bismillah....

Salam Aidiladha korang ..... :( 
muke sedih terus...huhuhu...sedih rupanya beraya kat KL nih..
first time kowt raya berdua kat KL ...bosan...serius tak rasa macam raya langsung 
cuma terasa raya bila dengar takbir raya kat surau ....
dah la Astro pulak buat hal...tetiba je tak de coverage langsung...
lagi la tak rase raya nya ....tensi ahkak
terus teringat ketupat rendang mak kat kampung :'( 

Jadi raya tahun ni tak de apa sangat yang saya nak cerita ...
mak ayah mertua saya ade jugak kat KL ...tapi diorang sibuk ...pagi raya Qurban kan...
Ofkos lah  ayah sibuk buat Qurban ...Mak pulak bergotong-royong masak kat Surau ...
jadi kami lepak kat rumah sendiri jela.... bergotong-royong jugak...
gotong-royong kemas rumah berdua...lap habuk, cuci kipas dan buang barang tak pakai sume....
o.k lah..rumah kemas mata pun tenang kan ... 

Bila raya Qurban....rasenya setiap rumah misti ade stok daging kan ?
hahaha...kami pun ade ....dapat orang surau bagi ...
jadi memang makanan akan berasaskan daging jela minggu ni nampaknya .. :p 

ni menu daging yang saya makan dalam dua tiga hari ni ....
paling tak boleh blah..masak megi pun nak letak daging ..hahaha 
ala..ape salahnyakan ...dah benda ade ....


Ni breakfast hari apa ntah ....makan kat kedai ...
mulanya nak makan nasi goreng tu je...
tapi tengok maggi goreng tu macam tersedap plak...hihihi
jadi ambik jugak sikit .....


haaaaaaaa...yang ni cerita masih panas ya... ngeeee :P 
pagi ni kat Ofis En.Faris bawak ni ...lepat pisang berinti kelapa
sedap o.k ...mula-mula gigit...snap pic..pastu..eh..sedappppp...


 jadi pegi ambik lagi dua ...hahhahah...terok sungguh :P 
alaa..dia bawak banyak ..dan orang yang kerja pulak tak ramai ...ade 4 orang je ..
sunyiiii ...ni kira satu Linda punya iolss tolong makan ya...hihihihihi -___-" 
untunglaaaahhhhhh syok bercuti lama kat kampung  :P pppffftttt 

tu je nak cerita hari ni ...
Seronok la kalau korang masih bercuti..saya dah kejeeeeeeee....sob...sob #sambillapairmata
selamat bercuti  pada yang seronok mentido kat rumah 
dan selamat bekerja pada yang senasib ngan saya ...


sekian ...

2 comments:

Nafira usof said...

zura pon keje jugak haini.. huhuhuhu * Lap air mata.

mak mertua org KL ke?? okeh lah, beraya ngan keluarga mertua.. zura pernah tak balik raya korban jugak. tapi gi berkampung kat umah adik kat Klang.. kebetulan dia pon x dapat balik gak. ilang lah sket rasa sedih sebab x dapat balik raya tuh. hehehe

terliur tengok lepat pisang tuh. susah betol nak dapat kalo kat shah alam.. hehehe

Fazleyatul Aini said...

lepat pisang inti kelapa ? woahhh mesti sedap. aku feveret sket kuih orang lama2 ni