Nasi Ayam Farhani , Tanjung Malim

Bismillah....

Masa OTW balik tu ..kan perjalanan agak jauh ...
haruslah kita berhenti makan dulu...
sampai je kat Pekan Tanjung Malim....Tn.John buat U turn ...
ingatkan dia nak makan KFC ...sebab biasanya kami tapau KFC kat situ ...
KFC tu sebelah BH Petrol....rupanya dia singgah sebuah kedai nasi ayam baru ...
rasenya macam barulah jugak kot? ke sebelum ni tak perasan ?....
Kedai tu kat Kedai Perabot Farhani 
nama kedai tu pun Nasi Ayam Farhani ...rasenya dah tentu-tentu la bos 
kedai nasi ayam ni sama ngan bos Kedai Perabot tu 


Ni keadaan dalam kedai ......kedai tu memanjang kebelakang ...
dalam kedai tu ade kipas ..tapi kalau tengahari cuaca panas memang terasa la bahang panasnya ...


Setelah hampir 15 minit tunggu baru sampai nasinya ....ppppfffttttt 
rase nasi ayam ni o.k lah .. sup dia pun o.k....
sebab tak de la rase macam air letak garam je ..huhuhu..
sambal tu boley la..tapi nak cakap sedap ke tak susah sikit sebab sambal dia sikit .....
o.k tu je nak komen 


Lokasi : Nasi Ayam Farhani , Tanjung Malim 
tepi jalan sebelah BH Petrol...
Rasa : 3.5 Bintang 
Service : 2 Bintang 
Keselesaan : 3 Bintang 

Sekian . 

9 comments:

Fazleyatul Aini said...

saya kalau makan nasi ayam mesti mintak cili lebih. kaki makan pedas huhuhu kalau tak pedas rasa macam muak je

~AmyLiana86~ said...

..ingatkan nasi lemak td..hehe..sambal letak cmtu jer..adoi..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Fazleyatul Ainitula pasal...tunggu dia hantar makanan pun lambat kalau mintak sambal lebih tak tau la boley dapat ke tidak...huhuhu

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@~AmyLiana86~ hahaha...sadis kan sambal dia amy ....

Sara Lynn said...

wahhh nasi ayam berbintang2!~ ekekek

ArELeEz said...

eh, cam dh lama plak xmkn nasik ayam! hmm.. nk mengidamlah! he3..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Sara Lynn tak de la sodap bona..kalau sodap bona den kasi limo bintang yo! :PPP

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@ArELeEz cun jugak tu kalau mengidam boleh ajak cik abe belanja nasik ayam kan ? hahahaha.....

Anonymous said...

Cuba makan sekali lg.. smlm gi try mmg superb. Perubahan besar dari apa yg sy bc blog ni. Ada sup tulang mangkuk besar. Harga just nice. Sate itik pun ada.. sy bukan geng owner tp mmg kaki cari mkn merata2.. kebetulan smlm merayap dari rawang ke tg malim.. sy bg 4/5 bintang utk makanan. Servis laju. Non stop makan. Sate ayam, daging, kambing, perut dan itik.. semua kami try. IAllah bakal ripit nxt time